Amacı
Bu amacı ve kapsamı sunulan Erasmus+ programlarını ve desteklenen faaliyet alanlarını dikkate alarak, yüksek öğretim kurumlarında görev yapan akademik personelin Erasmus+ proje ve programları kapsamında farkındalıklarını artırmak ve sürece tam anlamıyla dahil olmalarını sağlamak amacıyla bu etkinlik tasarlanmıştır. Bu etkinlik Erasmus+ temelinde üniversitelerde görev yapan araştırma görevlisi, öğretim elamanı kadrolarında istihdam edilen öğretim elamanlarına sürecin temel kavram ve parametlerini kuramsal düzeyde yansıtmayı ve alanında uzaman eğitimlerle uygulamaya dönük çeşitli workshop çalışmalarını kapsamaktadır.
Yönetici pozisyonundaki bireyler, belirli yönetim faaliyetlerini veya görevlerini yerine getirecek bilgi ve becerilere sahip olmalıdır. Yönetsel beceriler çeşitli nedenlerden dolayı çok önemlidir. Bir eğitim ortamında yönetici olmak hem basit hem de karmaşık çeşitli durumlarda liderlik etme ve sorunları çözme fırsatı verir. En operasyonel düzeyde, okul müdürleri ön saflarda yer alır ve okulda öğretim ve öğrenim kalitesinin artırılmasına yönelik çabaları koordine eder. Okul düzeyinde eğitim hedeflerine ulaşmak için işbirliğine dayalı çabalardan sorumlu olmak üzere görevlendirilirler. Okul yönetiminin ve okul ortamlarının dinamik değişen doğasında, okullar tamamen angaje, yaratıcı, enerjik ve yetkin müdürlere ihtiyaç duymaktadır. Okulda müdür, okul kaynaklarını yöneten ve yönlendiren kilit liderdir. Çoklu görev yetkinliklerine sahip etkili bir okul liderliği, okullarının kalitesini artırmada her zaman fark yaratan bir strateji ve yaklaşım ortaya koyar. Okul yöneticilerinin yönetim becerilerinin değerlendirilmesi söz konusu olduğunda, yöneticilerin çoğunluğu kendilerini kavramsal, insani ve teknik beceriler açısından geliştirmesi gerekmektedir. Kavramsal beceriler açısından, formal-informal organizasyonun tanımlanması, kurumsal stratejinin ifade edilmesi, stratejik kararların alınması ve öngörü kapasitesi okul yöneticilerinin mesleki gelişim gereksinimleridir. Bu, okulun bir bütün olarak görüldüğü ve okuldaki çeşitli rollerinin birbirleriyle nasıl etkileşime girdiğini ve okulun herhangi bir bölümündeki değişimin organizasyonun diğer bölümlerini nasıl etkilediğini bilen yönetsel bir beceridir. İnsani beceriler açısından ise okul yöneticilerinin anlaşmazlık çözümü, bildirim verme ve resmi iletişim konularında eğitime ihtiyaçları vardır. Bu, yönetilen ve insanlarla çalışan bir grupta işbirliğini oluşturan yönetsel bir beceridir. Son olarak, teknik beceriler açısından, kaynak yönetimi, bilgisayar becerileri ve dijital okuryazarlık, proje tasarımı konularında profesyonel gelişime ihtiyaç duymaktadırlar. Bu beceri uzmanlık bilgisini kullanmak ve kuruluştaki günlük faaliyetlerle ilgili prosedür ve teknikte yetkin olmak için gereken yönetsel bir beceri olarak tanımlanır.
Etkili okullar yaratmada okul yönetiminin artan rolü, ideal okul yöneticisi modelleri ile bir dizi okul yönetimi yaklaşımının ortaya çıkmasına neden olmuştur. Hem deneyimli öğretmenler hem okul yöneticileri, kurumlarının genel idaresi, yönetimi ve geliştirilmesi konularında bilgi edinmek ve deneyimlerini geliştirmek amacıyla bakanlık veya üniversiteler tarafından verilen çeşitli kurslara yönelmektedir. İyi yönetim nitelikleri vizyon oluşturma ve yön belirleme, insanları anlama ve geliştirme, organizasyonu yeniden tasarlama ve öğretimi yönetme ve öğrenme programı üzerine kuruludur. Okul yönetim alanında çalışan veya yönetim kademlerine girmeyi planlayan eğitim yöneticilerinin, müfredat tasarlama ve çeşitli kaynaklardan yararlanma, kriz durumlarını yönetme becerilerini geliştirme ve çeşitli idari ve yönetim hedeflerine ulaşma yöntemleri konusunda bilgi edinmelerini sağlayacak bir kursta bilgi birikimlerini geliştirmek önemli görülmektedir. İdari becerilerini geliştirmek, bir eğitim kurumunda idari veya yönetimsel bir işe hevesli olanlar veya hali hazırda bu işi yapanlar için vazgeçilmez bir yetkinlik haline gelmiştir.
Okul liderliği, bir okulun hedeflerine ulaşmasını sağlamak için okul liderlerinin tasarladığı süreçleri, kararları ve eylemleri ifade eder. Yön belirlemeyi, bir öğrenme kültürü yaratmayı, personeli yönetmeyi, okulun yeterli kaynaklara sahip olmasını ve öğrencilerin ilerlemesini sağlamayı içerir. Okul liderleri eğitimin ayrılmaz bir parçasıdır. Onların çalışmaları okulun vizyonunu tanımlar ve bu da öğrenci başarısını etkiler. Okullarının, eğitimcilerin öğrencileri potansiyellerine ulaşmaları için yönlendirebilecekleri mümkün olan en iyi ortamı sağladığından emin olmak onların sorumluluğundadır. Farklı rollerine ve bireysel uzmanlık ve yeteneklerine rağmen, başarılı okul liderleri aynı özellik ve becerilerin çoğunu paylaşır.
İlk ve orta öğretim, bir çocuğun fiziksel ve zihinsel gelişimi için standartları belirler. Okullar bunu stratejik vizyonlarının bir parçası olarak benimser ve faaliyetlerini bu amaca yönelik olarak düzenler. Okul yöneticileri bu vizyonun şekillendirilmesine yardımcı olur ve bu vizyona ulaşmak için stratejiler planlar. MEB sürekli olarak okullar için stratejik yönler belirlese de, bu vizyona mikro düzeyde nasıl ulaşılacağını planlayamazlar. Örneğin, hangi öğrencilerin okula kabul edileceğine ya da belirli derslerin nasıl öğretileceğine karar vermezler. Bakanlık, okulun stratejik gelişimini yönlendirmek ve başarı standartlarını yükseltmek için müdür ve ekibiyle işbirliği yapar. Bu standartlar sadece akademik çıktılar açısından değil, aynı zamanda etik denge ve çocuk sosyal, akademik, kültürel ve sportif gelişimi açısından da geçerlidir. Bir müdürün sorumlulukları tipik bir okul yönetiminden çok daha fazlasını içerir. Yukarıdaki standart niteliklere ek olarak, aşağıdakilerden de sorumlu olabilirsiniz: