Eğitim Kapsamı

        Bu eğitim, okul yönetim süreçlerinin kalitesini ve etkinliğini artırmak için tasarlanmış etkileşimli, uygulamalı bir kılavuz olarak değerlendirilebilir. Bu proje, etkileşimli modüller aracılığıyla, etkili yönetim becerilerini teşvik etmeye yönelik, okul yöneticileri için çok boyutlu yenilikçi yaklaşımları içeren yedi günlük bir programı kapsamaktadır. Örgüt ve eğitim yönetimi alanları arasında köprü kurmayı hedefleyen bu proje önerisi, okul müdürlerine etkili bir şekilde liderlik etmelerini ve okullarda değişimin ve yönetişimin iyileştirilmesini sağlamak için çerçeve yeterlikler, beceriler ve bilgiler sağlamak adına, eğitim ve örgüt yönetimi alanda akademik yeterliğe sahip uzman akademisyenlerle alanda çalışan ve hali hazırda eğitim bilimleri alanında yüksek lisans yapan okul müdürlerini birleştirmeyi amaçlamaktadır. Bu proje, hali hazırda bir (özel ya da kamu) okulda müdür ya da müdür yardımcısı olarak çalışan ve aynı zamanda eğitim bilimleri veya kendi alanlarında yüksek lisans yapan ve eğitim dünyasında başarılı olmak için gerekli yönetimsel işlevler, roller ve beceriler hakkında bir anlayış kazanmak isteyen müdürler için tasarlanmıştır. Yönetim bilimleri ve eğitim yönetimi alanında uzman akademisyenlerle verilmesi planlanan bu eğitimde okul yöneticileri: • Günlük uygulama ve öğretimsel süreçlerde personelin eğitim misyonuna uyumunu değerlendirmek.
• Okul yönetimiyle ilgili verileri kullanma ve analiz etme.
• Personelin değerlendirilmesi, geliştirilmesi ve elde tutulması için etkili stratejiler belirleme.
• Kaynakları belirli okul ve program ihtiyaçlarına göre tahsis etmek için stratejiler ve yöntemler seçme ve uygulama
• Bütçe kullanma ve finansal verimliliği uygulamak.
• Bir okulun genel yönetimini desteklemek için teknolojilerin etkili kullanımlarını oluşturma.
• Öğretmenlerin okullardaki öğretme ve öğrenme durumunu ve kalitesini iyileştirmelerine yardımcı olmak için rehberlik, yardım, fikir paylaşımı, kolaylaştırma veya yaratma
• Çalışanların eğitim politika ve mevzuatlarına uymasını sağlama gibi konularda teorik düzeyde bilgi sahibi olacaktır. Ayrıca aşağıdaki konularda da teorik ve uygulamalı eğitimler verilecektir. Paylaşılan yönetişim: Eğitim bürokrasisindeki her birimin belirli bir rolü, görevi ve sorumluluğu olduğunu ve bunların sonuçlarından esas olarak sorumlu olduğunu kabul eden bir ilkedir. Denetim: Bir okulda öğretim hizmetlerinin iyileştirilmesine yönelik faaliyetlerle doğrudan ilgilenen bir okul müdürünün profesyonel faaliyetidir. Paylaşılan vizyon: Okul için başlıca paydaşların ortak hayalidir. Okul topluluğunun değerlerini, inançlarını ve kültürünü koruyan birleştirici ve sürdürücü faktördür. Temel mesajdır ve öğrenciler için yüksek performans ilkesini belirler. Paylaşılan misyon: Vizyonu gerçekleştirmek için gerekli görevleri yerine getirme taahhüdüdür. Paylaşılan bir misyon, ekibi planlanan iyileştirmeleri gerçekleştirmek için harekete geçirir. Ortak karar alma: Paydaşlardan oluşan bir ekip tarafından kararların sahiplenilmesi anlamına gelmektedir. Geleneksel okul organizasyonlarını pro-aktif dönüştürme çabasıdır. Böylece öğretme ve öğrenme süreçlerini güçlendirecek kararlar alma yetkisine sahiptir. Şeffaflık: Kavramsal ve operasyonel olarak, diğerlerinin yanı sıra mali ve maddi kaynaklar ile okul kayıtları gibi okul sorumluluklarının paydaşlara açık bir şekilde sunulması anlamına gelir (Temel Eğitim Reform Gündemi, 2009). İç paydaşlar: İç paydaşlar, doğrudan okul performansının iyileştirilmesi için çalışan okul müdürleri, öğretmenler, öğrenciler, öğrenci velileri ve onların birlikleridir. Okulun güçlü yönleri, zayıf yönleri, tehditleri ve fırsatları hakkındaki girdileri, okul iyileştirme gündeminde gereklidir. Dış paydaşlar: Dış paydaşlar, toplum üyeleri, sivil toplum kuruluşları veya STK'lardan kişiler ve çocukların eğitiminde pay sahibi olan yerel hükümet yetkililerinden oluşur. Okulun iyileştirilmesi ve öğrenme çıktılarının elde edilmesine yönelik stratejik planlamaya katılımları çok önemlidir. Okul İyileştirme Süreci: okul düzeyinde eğitim hizmetlerinin sunumunu iyileştirmek için sürekli sistematik bir yöntem ortaya koyar. Okul ihtiyaçlarının analizini, uygun eylemlerin planlanmasını ve uygulanmasını içerir. Kaliteli eğitime erişilebilirliği sağlayacak bir mekanizma gerektirir.